fredag, mars 29, 2019

Att måla skänker mig glädje.


Jag är inne i ett målarflow, som det så vackert heter. När jag hade gjort färdigt bilden här ovan såg jag att husen var sneda. Det gjorde mig irriterad, samtidigt tänkte jag att det kan vara lite charmigt med sneda hus. Gör om och gör rätt, brukar jag tänka men inte denna gång. 

En del människor frågar mig om jag inte har tråkigt när jag går hemma och "skrotar". Inte ett dugg, brukar jag svara. Att måla skänker en sådan glädje och den räcker långt. Att få försvinna bort i färger, formen och fantasin, det är något av det roligaste som finns. Hur sen resultatet blir, det är en annan sak. Ibland kan resultatet bli sneda hus och vad gör väl det? Huvudsaken att man har kul.

4 kommentarer:

Cecilia N sa...

Och varför skulle inte husen kunna få vara sneda?
Kolla Ilon Wiklands!

Lena i Östersund sa...

Tycker mycket om din bild. Den får mej att känna mej glad.
Glada hälsningar från Lena

Elisabet. sa...

Din glädje i att måla, ja, den sprider ju ringar på vattnet. Man blir verkligen GLAD av dina alster!

Evas blogg sa...

Cecilia: Är dom sneda? Det har jag aldrig tänkt på.

Lena: Tack snälla du!

Elisabet: Tack snälla!