fredag, december 14, 2018

Sagoboksvackert

Det är som en sagobok ute just nu. Precis så där som jag vill att vintern ska vara. Snöknarr när man går. Frisk luft. Vindstilla. Julstämning. Just nu gillar jag vintern. 

Nu är det bara en och en halv vecka till jul. Jag hinner inte riktigt med. Det har varit så mycket annat under en tid nu. Mammas död, begravning, urstädning av hennes lägenhet (som inte är färdigt än), jobbiga provtagningar.

Idag ska jag bara vara och se om julstämningen infinner sig. Jag ska slå in paket och njuta av en lugn dag med inget inplanerat. En sån dag behövs nu.

Jag bjuder på några vinterbilder från vår vackra ö.








3 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Magiska bilder!

Elisabet. sa...

Tack Eva! Det är så långt från vår tillvaro med gröna gräsmattor som man kan tänka sig .., men nu på morgonen var det i alla fall TILLSTYMMELSE till lite frost ..., kanske, kanske? (Men jag kan avstå snö här, eftersom den ändå försvinner så fort). Trevlig helg!

Evas blogg sa...

Walkaboutsweden: Tack. Det är så fint ute men kallt, minus 20 grader idag.

Elisabet: Ja det är lite skillnad. Idag har vi lite väl kallt men vackert. Tack detsamma!