fredag, januari 25, 2019

Biljett till Barcelona.

I måndags morse sken solen så här vackert. Det är något speciellt med ljuset den här årstiden, så milt och vackert. Idag är det grått och mörkt och jag känner mig trött. Tänker på hur solskensdagar gör en så mycket piggare.

Har bokat flygresa till Barcelona i början av maj, det känns fint att det att se fram emot. Jag har aldrig varit där förut men nu ska det bli av. Vi har fått låna en lägenhet av en kompis till vår äldsta. Det enda jag egentligen vill göra där är att se katedralen och att sitta på caféer och titta på folk. Kanske en sväng till stranden också. För övrigt får dagarna bli som de blir. 

Har du varit i Barcelona? Några tips?

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nej, tyvärr. Någon gång kanske. Och så härligt för dig! Hur mycket orkar du? Är du alltid trött, eller ..? Biverkningar av medicineringen?

Evas blogg sa...

Elisabet: Jag är mycket piggare nu när värdena börjar stabilisera sig. Uppstår inga nya biverkningar av medicinen( vilket det kan göra) så får jag känna mig nöjd såsom det är nu.

Turtlan sa...

Finns en lång och fin sandstrand centralt att flanera längs med. En fin stad! Jo saluhallen som ligger nära Las Ramblas. Eller bara en gata innanför. Saluhallar är alltid härliga att besöka.
Härligt ha en sån resa se framemot!

Evas blogg sa...

Turtlan: Ja stranden ska besökas. Härligt med saluhallar, vi har ju lägenhet så då kan man köpa med sig nåt gott om man inte vill äta ute alla dagar. Ja det känns fint med en resa att se fram emot.

Unknown sa...

Jag flyttade till Barcelona för ca 7 år sedan. Det är värt att ta Renfen (pendeltåget) från Barcelona Sants ut till Castelldefels Platja om man vill se fantastisk strand eller till Sitges om man vill gå runt i en gammal vacker stad vid havet och äta lunch i solen.
Tänk på att hålla koll på väska och jacka på uteserveringar och inga mobiltelefoner på bordet.
Barcelona är en underbar stad och du kommer att ha en fantastisk semester !

Evas blogg sa...

Unknown: Tack för tipsen! Jag ser fram emot att möta staden.