tisdag, september 06, 2016

Beslutsångest

Jag vill hålla kvar sommaren men det går ju inte. Hösten tränger sig på mer och mer och det är bara att gilla läget. Löven gulnar, mörkret kommer allt tidigare om kvällarna och luften är höstfrisk.

Jag står mitt emellan beslutet om, att bo kvar i stugan så länge som det bara går eller flytta in till lägenheten snart. Det finns för- och nackdelar med bägge besluten. Här ute är allt ganska enkelt, Otis kan springa ut fritt på stora ytor. Jag behöver inte bry mig om hur jag är klädd när jag går ut. Det behöver jag iofs inte i stan heller men nog skulle folk höja på ögonbrynen om jag gick i nattlinne, stövlar och fleecetröja på mina promenader. Här är det tyst, inga grannar som låter och ingen trafik som dundrar utanför fönstren.

I stan behöver jag inte elda för där är det varmt i lägenheten. Där tar det inte en halvtimme att komma in på nätet. Det är nära till affärer och jag träffar oftast någon att prata med under mina promenader. Jag behöver inte gå ut för att besöka toaletten och det finns värme i badrummet.

Som sagt, för- och nackdelar. Jag vet hur less jag brukar vara när våren kommer, hur jag längtar efter att flytta ut. Det är kanske så att jag ska stanna här september ut, då förkortar jag stadslivet med en månad (jag brukar flytta in i början av september).

Eller så gör jag så att jag tar en dag i taget, det blir nog det bästa.

6 kommentarer:

Hajan sa...

Så bra bilden blev, när Du skrev om hösten. Så bra att Du fick med
Höstlövet i blåsten,
I dag har vi eljest haft en jättefin dag här,
det är fortfarande v21 grader här, det tackar vi för eller hur.
ha det fint önskar Hajan

Elisabet. sa...

Och här är det ångest över vad jag ska ha på mig i vinter.
Jag älskar ju mina linneklänningar, men vita klänningar på vintern, nej. Och Gudrun Sjödéns kläder är alltför mönstrade för min smak - passar inte mig, men är säkert hur snygga som helst på andra -.
Ja, jag får väl gå i ide.

Karin Härjegård sa...

Eva, jag förstår att det finns för- och nackdelar med båda delarna. Men jag tror att vore jag i dina skor skulle jag bo kvar i stugan. Ni har det ju bara så fint och mysigt där! Och den där bilden, den är magisk!

Evas blogg sa...

Hajan: Tack! Här har vi inte lika varmt men det är fortfarande sköna dagar.

Elisabet: Men visst har du fler än vita klänningar? Kan du inte få någon uppsydd i mer vinterfärger ? Näe inte ska du gå i ide.

Karin: Tack karin! Nu verkar det bli varma fina dagar framöver och då bor jag kvar.

bollebygdsbo sa...

Jag skulle absolut stanna kvar månaden ut. ;)

Evas blogg sa...

Bollebygdsbo: Så blir det :)