söndag, augusti 06, 2017

Sommaren som aldrig riktigt kom igång

Vi är redan inne i augusti månad. Var tog sommaren vägen? Den med soliga, lata dagar och ljumma kvällar? Just den sortens sommar har inte existerat i år, de varma dagarna har varit få. Kanske just därför känns allt lite snopet just nu, det blev liksom ingen riktig sommar.

Tack och lov för våra dagar i Istrien/Kroatien. Där upplevde vi sol, värme och ljumma kvällar. En ynnest att få ha det så och jag är så tacksam.

                          Som jag älskar detta hus, denna plats.

                                           Och denna utsikt.

Får jag en vecka varje sommar här så är jag nöjd. Jag behöver inte uppleva fler delar av världen, inte som det känns just nu i alla fall.

Platser som känns som att komma hem, de vill man återvända till

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jag förstår dig - det ser helt UNDERBART ut -!

Evas blogg sa...

Elisabet: Ja det är det verkligen.

Hajan sa...

Ja<a det bär många som är nöjda på Kroatiens semestrar.
Har ett barnbarn som åker dit med sin flickvän.
De berömmer det klara och fina vattnet också.
Men de bor inte så fint i eget hus, De bor på något
hotell efter vad jag förstår.
Huvudsaken är ju att man är nöjd med semesterlatsen.

Evas blogg sa...

hajan: Ja det är verkligen fint där.

Eva sa...

Härligt Eva!