tisdag, april 27, 2010

Minnen från en resa

När jag såg Carinas porträttbilder kom jag att tänka på en bild jag tog på en flicka en gång för längesen. Det var på Maldiverna och året var 1980. Nu har jag suttit och tittat i albumet och scannat in några bilder. Så längesen det var och vilken resa! När jag ser på bilderna kommer minnena till mig, fina minnen. Samtidigt så sorgliga eftersom min reskamrat dog för två år sedan. Vilken tur att det finns foton av tider som varit, som satt djupa spår i våra hjärtan.


Flickan som dök upp i mitt minne.



Ung kvinna på Maldiverna.


Pojkar på stranden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder Eva! Och säkert har de en djup innerbörd för dig eftersom du har sett människorna på din resa.
Minnen är bra.

Evas blogg sa...

Carina: Ja minnen är bra och att ha sina bilder att ta fram emellanåt.