söndag, maj 27, 2007

Rött & Grönt


När jag tittade ner mot sjön såg jag denna vy, en härlig färgkombination och kameran hämtades.

Nu är denna pingsthelg slut. Den har varit lugn och avkopplande. Vilsam. Denna vila som vi alla mår så bra av ibland. Jag fortsätter med min kolhydratfria kost, huvudvärken har varit ihärdig och humöret lågt men nu börjar det kännas bättre. Idag har jag avstått från morsdagstårta två gånger och det kändes helt OK.

"Six feet under" blir mer och mer ångestfyllt. Nu är det bara ett avsnitt kvar och det känns som om det kommer att sluta kaotiskt!

Nu väntar en ny arbetsvecka, som för min del handlar om hundvakt. Zazza ska bo här tills på fredag eftermiddag. Jag hoppas vi kan tillbringa några dagar vid stugan. Jag tycker nämligen att det är tråkigt för hundar att bara vistas i stan. De behöver, precis som vi människor, skog och mark att springa fritt i.

Och tänk så bra för mig med all motion jag kommer att få kommande vecka. Kanske det blir något kilo mindre innan veckan är slut. Återkommer med den informationen!

11 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon skulle jag ha åkt till Östersund och levererat mitt porträtt om det inte varit för flygstrejken... Det får bli en annan dag istället.

Ha en skön ny vecka med Zazza!

Evas blogg sa...

Olga: nej men oj så tokigt att du inte kommer iväg! Vad spännande med porträttet!!

Madicken sa...

Bättre motionera med hund än med trimmer. Ajaj mina armar...

Ingela sa...

Missade "Six feet.." i kväll igen. Det får nog bli box i alla fall för mej. Men bara sista säsongen! Ingen kan väl vara så galen att hon lägger ner över 1000 spänn på hela klabbet?

Evas blogg sa...

Madicken: Men stackare dig! Låter inget kul med träningsvärkande armar! Har du inget liniment du kan smörja på? Det brukar dämpa något.

Ingela: Jodå! Här finns en galning som skulle kunna lägga 1000 spänn på det ;-)!!!! Jag bara älskar den serien! Men nu har jag inte pengar till det, så det blir inget.

Ingela sa...

Eva:1195:- noga räknat. Jo, jag skulle kanske också...men jag skulle aldrig ha tid att titta på alltihop, och pansjoprojekt har jag så det räcker så det blir nog inget med det.

Evas blogg sa...

Ingela: Nej det är ju det också, tiden. Jag som aldrig har tid eller tar mig tid, att titta på TV mer än på söndagkvällarna. Pansjoprojekt, hahahhaha....!

Anonym sa...

Jag satt här och läste och drömde mig bort och fick plötsligt för mig att jag läste någon annans blogg. Så får jag syn på namnet Zazza, och då vaknar jag till. Vem fler än Eva känner hunden Zazza, tänker jag och börjar skrolla fram och tillbaks. Så inser jag att det är din blogg, Eva.

Jag borde nog sluta dagdrömma så mycket.

Evas blogg sa...

Matilda: Hahahaha....fortsätt med det du! Du upptäckte ju var du var!

Elisabet. sa...

Ja, bara ett enda avsnnitt kvar.
Så hemskt det förra var!
Nu börjar ju vansinnet härja lite varstans tycker jag ..., man blir nästan ... eller får ont i magen.

Den ende som har hand om förståndet, är han som är psykiskt instabil, George. (Och jag var övertygad om att Claire dog i bilvolten ...)

Evas blogg sa...

Elisabet: Ja det är nästan för mycket nu. Men Rico (heter han så?) deras kollega, tycker jag känns stabli nu, han och hans fru är väl de i serien som just nu känns som ångestbefriande.