torsdag, februari 08, 2018

Vem vill umgås med en gnällspik?


Februari. En månad som ofta "drabbar mig" på ett negativt vis. Mer värk än vanligt, håglös och tung inombords. Det är inget nytt och jag vet att det går över. Det är bara så tråkigt. Jag blir lätt irriterad och småsur, går i min egen lilla bubbla. 

Och jag märker att människor drar sig undan när man inte är på topp. Kanske inte så konstigt. Vem vill umgås med en gnällspik? Samtidigt så känns det lite skrämmande att vi inte orkar med våra medmänniskor när de inte är glada och uppåt. 

Nu har jag i alla fall hittat tillbaka till mina färger igen och pappren fylls med starka färger. Just för att jag behöver det just nu. Alltid något.

2 kommentarer:

Hajan sa...

Vi måste få lov, att vasra gnällspikar ibland, Allt är väl inte på topp jämt.
Just i år tycker även jag att det är lite tråkigt. Jag tror det beror på att jag bliver äldre, och äldre.
Vad i herrans namn har jag väntat mig då, att man skall bliva pig som
en nötkärna ige, Glöm det Harriet, och var glad för
det Du hinner vara med på. Jaaa jag skall sluta gnälla.
Vi tager väl ett tag till Eva, eller hor.

Evas blogg sa...

Hajan: Nej det är ju inte det. Ja vi gör det :)