lördag, oktober 08, 2016

Den vackraste årstiden

September har varit en fantastisk månad. Många vackra dagar och en otrolig färgprakt. Jag har mest "såsat" omkring i skogsbrynet, även om jag inte har gjort så mycket så har tiden rusat fram.

Nu är jag i stan med ryggvärk och har en massa saker som ska förberedas inför Allhelgonamarknaden på Rödön. Make och hund är i Luleå över helgen, där vår käre hund har gjort bra ifrån sig på dagens jaktprov. Så roligt! Jag har haft en innedag och det känns, jag blir tung i kroppen och mår inte bra. Det var längesen som jag var inomhus en hel dag.

Tillvaron rullar på, jag känner mig lugn inombords. Kanhända bakar jag en äppelkaka ikväll och firar hösten, som kanske är den vackraste av årstider.

4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Det är nog den vackraste årstiden...färgerna,löven, luften - ja helt underbart!
Jättefin bild!
Kram från Titti

Karin Härjegård sa...

Åh! Vackra hösten! Och duktiga Otis! Kul! Grattis till en stolt matte!

Hajan sa...

lilla vän det hjälper nog inte att du har ryggont.
det är du som skall vila. Det andra får du klara upp, när ryggen
är med på det jobbet. Tyvärr så är det

Evas blogg sa...

Titti: Tack snälla! Ja det är så vackert så man vet inte riktigt hur man ska möta allt :)

Karin: Tack snälla!

Hajan: jag tar det lugnt, jag lovar.