måndag, september 26, 2016

Flyttfåglarna och jag.


Nu samlar de ihop sig, snart går färden söderöver.


Jag eldar i kaminen för det börjar bli kallt nu. Snart är det även dags för mig att
flytta. Inte lika långt som tranorna, mest bara över bron.


September har varit en underbar månad med många vackra dagar. Nu väntas det frostnätter, det är vackert det också. Snart måste vi stänga av vattnet i stugan och då vet vi att det är dags att göra vinter.

Innan dess njuter jag av allt det höstvackra.

5 kommentarer:

Hajan sa...

Hej ewa det var ett tag sen, är allt bra. Har Du kvar din fina hund ? Kanske han redan har flyttat.
Tyckte om när han var på bils ibland, men åren går ju för djuren med, man ser ju bara på sig själ, och undrar var tusan har tiden tagit vägen.

mossfolk sa...

Du tar så många jättefina bilder! Härligt med höst tycker jag. Men dagarna här är så varma att frostnätterna ännu känns avlägsna...

Evas blogg sa...

Hajan: Allt är fint, både med mig och hunden.

Mossfolk: Tack snälla! Ja visst är den en härlig årstid, särskilt när hösten är så fin som i år.

Karin Härjegård sa...

Ja, visst har det varit en ljuvlig september!

Evas blogg sa...

Karin: Mycket!!