lördag, december 27, 2014

Annandag


Soliga, gnistrande vinterdagar, det är vad vi bjuds på just nu. Termometern ligger på cirka 18 minus och det är bitande kallt. Inte nog kallt för att inte vilja gå ut. Några korta promenader med kameran som sällskap. Ett sagolandskap är vad vi bjuds på. Nog kan vintern kännas lång och jobbig men jag skulle ändå inte vilja vara utan den. Det vita och skimrande landskapet behövs för att dra igång mitt bildseende. Jag behöver alla varianter.

Julen är över för denna gång. Vi har haft lugna dagar med mycket sömn och mat. Under kvällarna har familjen ägnat sig åt sällskapsspel, en härlig tradition jag inte vill vara utan.

Snart är detta år över och vi går in i år 2015. Ett tomt blad som ska fyllas. Inga stora saker är ännu inplanerade, det blir som det blir. En tom almanacka kan vara befriande samtidigt lite skrämmande. Jag ser med tillförsikt framåt, mot ett nytt år.

Gott Nytt År önskar jag Dig!


3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det gör jag till dig/er också, fina Eva! Och aldrig är dina bilder sååå vackra, som vintertid.

Hajan sa...

Det var en jättefin bild, med de snötyngda granarna, och msan ser
det vackra röda huset i bakgrunden.
Du förstår lilla vän jag tycker inte om när det bliver så här kallt.
Jag är nog ingen vintermänniska,
jag förstår att du tycker annorlunda, ni bor ju i köldbältet
väldigt vackert tycker jag med.
kram från <<<<<<hsjan

Evas blogg sa...

Tack Elisabet! Det är ju så vackert utomhus nu så det är bara att ta fram kameran och knäppa så har man ett julkort.

Hajan: Tack ska du ha! Jag har vant mig vid kylan, bor man här så får man gilla läget. Och det är ju så himmelskt vackert ute nu.