tisdag, november 06, 2012

Vad gör vi med vår tid?

Bild från morgonens promenad. Underbar krispig luft och frost på marken.

Vad jag gör? Det undrar jag också ibland. Men dagarna går. Snabbt. Jag borde ha all tid i världen till att göra en mängd olika saker men jag vill inte, orkar inte. Inte den här tiden på året i alla fall. Jag tycker om en klockfri tillvaro och jag kan leva en sådan, ja förutom mat- och sovtider, de är jag noga med. Och hundpromenadstider.

När jag tänker efter vad jag gjort idag blir det ändå några saker på listan:

Lång morgonpromenad med Otis.
Fem maskiner tvätt.
Hängning av tvätt.
Samtal med mamma.
Frukost och lunch.
Lek med Otis.
Blomvattning.
Läsning av tidningen "Turist".
Hundpromenad.

Och ikväll väntar boksläpp på biblioteket.

Jag behöver inte redovisa för någon vad jag gör av min tid men det kan vara lite intressant att se att de "lata" dagarna ändå innehåller en hel del.

Hur ser dina "ledigatidsdagar" ut?

6 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eva du har också bloggat och helt säkert funderat mycket, tänkt en massa kloka tankar. Jag funderar mycket på de stora krav vi alltid lägger på oss att GÖRA så mycket, vad du behövde idag kanske främst var att VARA!! Kram!

Elisabet. sa...

Mina lediga dagar ser ut ungefär så här: rastning av harry, jag läser DN, tittar på morgon-tv, äter frukost, kollar bloggen, tar en macka till, bloggar, läser andra bloggar, läser mejl från min syster i Australien, längtar efter lunch, går ut med harry, kollar på Norrans hemsida (avlidna - det är ett ålderstecken -), slänger tvätt i maskinen, diskar förstås - det har jag gjort direkt efter frukosten -, dammsuger, bäddar, hänger upp tvätten, tar bilder, bloggar, går ut med harry, ja, det går för runt.
Inte det minsta känner jag ett behov av att jag Borde Vara Mer husmoderlig eller hurtig. Jag gör i princip det jag har lust med och det är underbart ,-)

mossfolk sa...

Mina skogsturer är totalt klockfria och det är verkligen alldeles alldeles underbart.

Hur långa promenader går ni med Otis nu? (och hur går det med koppelgåendet? Cosmos drar just nu något förfärligt så fort vi går lite längre rundor...)

Hajan sa...

lilla gumman som väl är gör vi vad vi vill, jag har en vän som alltid frågar vad skall Du göra i dag.
Jag svarar alltid måste jag göra något varje dag.
Just nu har jag väldigt mycket tid över eftersom jag blivit själv.
Men jag älskar mn dator och följer
vad Ni håller på med.
Jag är nöjd som det är.
kram från mig

Evas blogg sa...

Eva: Så sant. Vi lever i ett göra-tänk. Tror att det kan vara en del av våra stressymptom. Att tomglo är bra ibland. Jag försöker mig på att ta stunder med att tomglo.

Elisabet: Så härligt det låyter. Jag börjar mer och mer släppa kraven (från mig själv) och det känns befriande.

Mossfolk: Vi går inga långpromenader. Otis är också otrolig på att dra i kopplet, jag tränar och tränar. På morgonen går vi oftast ner till sjön där vi bor, där finna en stor plan och han har sele och 8-meters flexikoppel. Då kan han springa av sig och jag tränar inkallning. Att släppa lös honom där bland alla fåglar, nej det kan jag inte. Hur får man ordning på detta med koppelgående?!! Jag blir så l
ess på detta drganade.

Hajan: Så klokt tänkt av dig!

mossfolk sa...

Vi går inga jättelånga promenader men betydligt längre än tidigare. Man ska ju kunna öka på dem från sex månaders ålder, så det kör vi på :) Lös i skogen går vi däremot lite längre sträckor och det har gått fint fram till igår när han tog sig betydligt större friheter än vad som är okej.
Koppelgåendet gick jättebra ganska länge, men nu är det väldigt upp och ned. Ena dagen drar han inget alls och nästa dag hänger jag som en trasa. Det är väl bara att öva vidare :)