tisdag, november 22, 2011

En märklig höst

Inte ett snökorn trots att det är i slutet av november, jag tror aldrig jag har upplevt det. Även om det kan vara bart den här tiden på året har det oftast kommit några omgångar snö, som sedan har smält bort. Men i år, inte ett enda snöväder än så länge. Och så ljuset, detta märkliga ljus. Ibland känner jag bara en stor glädje över alla snöfria solskensdagar. Ibland känner jag oro. Vad är det som händer? Dagarna är korta och det gäller att hinna ut den stund ljuset ger sig till känna. Jag bjuder här på några bilder från denna märkliga höst.


Eftermiddagsmoln.


Rådjur i Tanne/Frösön.



Gångbro mellan ö och stad.



Frösö kyrka.


Allhelgonamarknad på Rödön.



Fortfarande båtar i sjön.



I dimman.




Kråkpromenad.



Solnedgång på Frösön.



Frostiga åkrar på Rödön.



Dimslöjor över Rödöskogarna.



Morgonrodnad.



Jumbojet på himlen.



Frosten har tinat.



Dagsljus i mitt sovrum.


9 kommentarer:

Sara sa...

Några bilder känner jag nog allt igen från våra Frösö-strapatser. Rådjur skulle jag nog f.ö. stava med ett d (du vet ju att jag inte kan låta bli att gnälla på sådant tyvärr).

Evas blogg sa...

Sara: Ja våra små turnéer är alltid trevliga. Men vaddå? Jag stavat fel?! ;)

Maggan sa...

Hej Eva!
Vackra, stämningsfulla bilder. November kan vara vacker!
Fast hos oss har det i några dagar bara varit jämngrått.

Hälsningar

Elisabet. sa...

Ja, det är just så det är ..., man undrar vad som är på gång ..?

Pv har ännu båten i sjön .., och det är grönt och fint ute.

Evas blogg sa...

Maggan: Tack ska du ha! Ja i år har november varit helt fantastisk här. Många soldagar och milt.

Elisabet: Ja det är helt otroligt. Tänk att vi i Jämtland upplever gröna gräsmattor i slutet av november! Fast det är snö på ingång nu.

Cecilia N sa...

Jättefina bilder!
Men jag är nog insnöat nördig när jag reagerade "Ull!" på första bilden. :-D

Vonkis sa...

Min fantasi skenar iväg med första bilden. Tänk om man skulle få en vidare bild, och se att det inte alls är ett moln vi ser, utan eld som sprutar från en drake!

Evas blogg sa...

Cecilia: Tack! Hahaha...ja lite kan jag förstå din tanke. Nog är det ulligt allt.

Vonkis: Wow! Vilken häftig tanke!

Gunilla sa...

Wow!!! Vilka bilder!