torsdag, maj 26, 2011

Vid skogsbrynet - en ekorrunge har ramlat ur boet

















11 kommentarer:

Elisabet. sa...

Oj, så hjärteknipande!!!! Hur gick det?

Maggan sa...

Oj, så söt! Inte ofta man ser en ekorrunge.

Evas blogg sa...

Elisabet: När jag åkte in till stan ikväll satt hon i ena hörnet av bron och sov. Jag hoppas innerligt att hennes mamma hämtar upp henne till boet ikväll.

Maggan: Vi har ofta en ekorrmamma som föder ungar i taknocken ute vid skogsbrynet. Så vi börjar bli vana. Tyvärr ger sig dessa små ut för tidigt och hamnar i klorna på fåglar eller andra djur.

Christina sa...

Men Eva, det här var de finaste bilder jag har sett på länge...men så oroligt. Vet du hur det gick?
Oj, så ömtålig och liten den ser ut.

Evas blogg sa...

Christina: Tack! Nej hon satt där och sov när jag åkte till stan igen. Jag hoppas att mamman vågar sig fram nu när det blivit lugnt. Annars vet jag inte hur det ska gå för henne. Så svårt att veta vad man ska göra. Ville ju inte ta i henne, med risk för att mamman skulle rata henne. Ja hon var så pyttig!

Christina sa...

Hoppas innerligt att den klarar sig.
Uff.

Jane Morén sa...

Åh så gullig! Hoppas mamman tar hand om henne annars kanske du kan mata henne och få en tam Korre, det skulle jag vilja ha. Jättefina bilder.

Evas blogg sa...

Christina: Nu är jag inte ute i stugan idag så jag vet inte hur det har gått. Min största rädsla just nu är att hon ska ligga där död. Ska ringa maken och kolla, han har sovit där i natt.

Jane: Ja det skulle va mysigt! Försökte ge henne vatten/mjölkblandning på fat men hon verkade inte vara så förtjust i det.

Monika Häägg sa...

Vilken liten sötis! Och tänk att ställa upp på så många foto!

Evas blogg sa...

Monika: Ja visst var hon bussig ? ;)

Christina sa...

Eva: Jag antar att maken inte hittade något...puhu!