torsdag, oktober 14, 2010

Och när jag ändå har pengar..


..köper jag en sån där maskin som fixar det mesta. Den skriver och scannrar och kopierar. Maskinen kostar lika mycket som de bläckpatroner jag var tvungen att införskaffa. Jag installerar maskinen. Sakta Läser ingående beskrivningen. Det tar tid. Tid som egentligen skulle behövas till annat. Men vad är tid egentligen? Det handlar mer om min inställning och mina krav. Det jag tror jag måste göra.


Jag scannar in en av årets julbilder. Skriver ut och blir nöjd med resultatet. Firar med ett bad i nygamla badkaret och känner mig rik.

Jag har faktiskt precis allt jag behöver. Inget mer. Inget mindre.

5 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Vilken behändig maskin, mycket bättre än en älgstudsare! ;)

Vonkis sa...

Mmmmmm, pappersfixarmaskiner och badkar, underbart!

Evas blogg sa...

Annika: Hahaha...ja mycket bättre! Och mer användbar för mig.

Vonkis: Eller hur!

Anita sa...

Fin maskin! Det påminner mig att jag kanske måste lära mig att kopiera kort i min scanner/kopiator...
Det kan ju bli fina julkort, gissar jag!

Evas blogg sa...

Anita: Ja det kan bli hur bra som helst. Och mycket billigare än att lämna in hos någon fotofirma.