måndag, december 14, 2009

Ett vackert paket är som en pralin med god fyllning



Igår kväll höll jag och vår yngsta en rimstuga. Kan ju meddela att mina rim inte hörde till den högre nivån av sådana. Inte vid den sena tidpunkt av kvällen som akiviteten inträffade på igår.

Jag ger inte bort många julklappar. Inte heller kostsamma sådana. Men paketen vill jag ska vara vackra. Papperet väljs med omsorg. Det klipptes och klistrades och julklappsadresser formades till. Därefter rimmen, av olika karaktär och nivå.

Och jag vet att det tar en sekund att riva upp papperet från paketet. Det spelar ingen roll.

Att få ett vackert paket är som att få en vacker pralin. Det vackra inger en förväntan på innehållet. Man tar försiktigt en tugga för att sedan möta innehållet.

Det är helheten som gör det

Vad tycker du?

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

För mig är det så viktigt med fina paket och rim. Det är hemskt att se en hel massa människor riva och slita upp sina paket och inte hinna se fint omslag eller andras paket. Vi är jättestrikta med att bara sakta öppna ett paket åt gången och titta och kommentera.

Evas blogg sa...

Eva: Ja visst gör det ont när man ser sånt? Lugnt och fint ska det vara :)