söndag, oktober 26, 2008

Nu åker jag till Linköping


Studentrummet, när vi var där i augusti

Idag har vi hämtat mina föräldrar från sjukhuset. Eftersom de bor nära tog vi två rullstolar från entre'n och skjutsade hem föräldrarna ( ja då, vi lämnade tillbaka stolarna sen). Solen sken och de fick lite välbehövlig luft. Men nog tyckte de att det var lite pinsamt att sitta där i var sin rullstol (vad ska grannarna tänka).

Vi handlade åt dem och hämtade mammas medicin på apoteket. Jag har pratat med hemtjänsten, som kommer och ser till dem ikväll. I morgon blir det ny vårdplanering, där även mamma inkluderas.

Nu har jag gjort vad jag kan för stunden och packar den nya resväskan för färd mot Linköping. Vår yngsta och jag ska sitta på tåget hela natten. Klockan kvart i sex i morgon bitti ska vi vara framme i Östergötland. Jag ska åter få bo några nätter på korridor.

I morgon fyller vår yngsta 20 år och det ska vi fira med lunch på stan och kanske lite shopping. Vi tänkte ta morgondagens middag ute men jag antar att nattens tågfärd kommer att ge sig till känna i morgon kväll.

Nu,

ska jag bekanta mig med en ny stad och det känns riktigt kul.

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Eva: ha det nu så bra du kan och hälsa din dotter och gratulera från Ystad!

Nog vet jag precis hur det kan kännas .., oron och ångesten och Det Dåliga Samvetet.

När jag ifjol åkte med Emil till Samos då mamma var så sjuk, så sjuk, fann det nån som sa .. "men hur KAN du ...?, tänk, okm nånting händer henne när du är borta!"

Jaaa.
Det kan hända saker medan man är borta.

Å andra sidan kan man inte hela livet gå och vänta på att saker ska hända.

Man måste leva också, medan man kan.

Evas blogg sa...

Elisabet: Tack för dina kloka ord! Jag tänker också så, man måste leva också, inte bara gå och vänta på att något kan ske. Jag ska hälsa dottern! Kram till Dig!

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas ni får/haft en bra tur och Välkomna till Östergötland! :-)

Evas blogg sa...

Samuel: TACK!!

Anonym sa...

Ha en riktigt fin resa! Som Elisabet skriver - saker kan hända när som helst.
De händer när man sitter hemma och rullar tummarna och oroar sig, de händer när man är ute och gör annat. Man kan inte styra över det. Däremot kan man se till att ha trevligt så att det finns sådant som hamnar i den vågskålen också. Då tippar det inte lika lätt över.
Virrigt blev det där, men hur som helst: KRAM på dig!

Madicken sa...

My old hometown :)

Vonkis sa...

Oh, då fyller hon ju år idag!
Grattis grattis!

Evas blogg sa...

Ellis: Tack! Jag förstår hur du menar :-)

Madicken: När?

Vonkis: Ska hälsa!