söndag, augusti 03, 2008

Sommarminnen en regnig dag















Idag känns det som höst.

Efter många varma dagar kom kylan och regnet. Jag är in en snabbsväng till stan för att handla. Jag börjar långsamt få tillbaka krafterna. Den läkande miljön i stugan har gjort sitt tror jag. Här ovan följer bilder från min senaste vecka, som mestadels har tillbringats på sängen eller under parasollet.

Tack till er alla för krya på dig och födelsedagshälsningar!

Nu återvänder jag till stugan där det ska tändas en brasa. Framför den tänker jag tillbringa kvällen tillsammans med "Brott och straff".


14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken händelsemättad sommar du har haft! Underbara bilder du har lagt ut!

Det Mörka Hotet sa...

Skönt att du mår bättre nu - och en sen grattiskram från Gamle Svarten!

Samuel

Anonym sa...

Det var glädjande att läsa att du är på benen igen!
Såg en vacker jordgubbstårta som jag kan tänka mig ställdes fram på födelsedagen.

Anonym sa...

Skönt att det känns bättre!

Visst är det bra att vi kan bevara sommarminnena. Att bara kunna plocka fram dom och njuta.

Igår hade vi regnrusk hela, och då menar jag precis hela, dagen. Kan just undra hur många mm det kom.

Idag har det varit mulet men varmt och skönt och en och annan solglimt. Men en klar temperaturskillnad är det.

Jämtlandstösen sa...

Skönt att du mår bättre nu. Ja, nu är det jämtländska regnrusket i farten verkligen. Vad passar då bättre än att kura ihop sig med en bra bok, som Brott och straff. Såg också Vägmärken på ett av dina sommarfoton, den är så fantastiskt bra den också. Håller att återvända till om och om igen.

Evas blogg sa...

Inga-lina: Tack! Ja det har varit en fin sommar. Mycket!

Samuel: Tack snälla du!

Marskatten: Ja lite vinglig är dom fortfarande men bättre är jag. Jadå, den ställdes fram i fredags. Närmare bestämt två st. Solen sken och det blev en fin dag/kväll. Fast jag åt inte av tårtan. Mår så illa av pencillinet.

Gunnel: Ja dessa bilder kan jag se på hur ofta som helst. Njuter och längtar. Guldkorn i tillvaron. Här vräkte regnet ner igår också. Idag skiner solen men pempen är betydligt lägre än förra v.

Jämtlandstösen: Ja nu börjar vi återgå till det normala igen:) Ganska skönt tycker jag. Idag är det riktigt fint men jag är i stan och tvättar. Detta är inte Dags H:s Vägmärken utan en antologi som gavs ut i samband med 100-års jubileét. Men jag har hans Vägmärken också, mycket tänkvärd bok.

Amber sa...

Härliga bilder! Inte gör det så mycket att det blir litet svalt och blött ett tag. Snart är det varmt igen!

Låter som om du tagit dig igenom det värsta nu - "Brott och straff" är ett bra sätt att ta det lugnt.

Elisabet. sa...

Härliga bilder!
Jag bloggar och tittar på Hurtigrutten i tv ...

Bloggblad sa...

Ryd var helt ok när det var nytt och jag bodde i studentrum där -72... :)
Du kan ju bara inte vara så nära mig utan att komma förbi här???? Vi bor en kvart nedanför Nrkpg och stora vägen. Kan ni inte göra en avstickare och fika lite? Det enda jag har för mig nästa helg är att vara gudstjänstvärd på friluftsgudstjänst 15-16 på söndagen.
Ni är så välkomna!
Hör av dig om det kan passa.

Jämtlandstösen sa...

Den antologin har jag missat. Var den bra?

Madicken sa...

Härliga bilder! Vi har också eldat i öppna spisen ett par dagar och suttit och myst medan regnet skvalat där ute.

Evas blogg sa...

Amber: Fast nu är det med ens höst här. Kallt och regnigt. Brott och straff är en bok som man verkligen måste ta det lugnt tillsammmans med:-)

Elisabet: Låter fint det!

Bloggblad: Men tror du att det är OK där nu? Tyvärr tror jag inte det blir tid över att besöka dig, denna gång. Men jag kommer tillbaka! Vi har bara söndagen på oss att fixa inköp (IKEA), kolla runt i stan....har lovat dottern att hjälpa henne med detta.Kommer ju inte ner förrän lörd kväll och åker måndag morgon. Men nästa gång så...

Jämtlandstösen: Ja jag tycker den är bra. Vi hade en studiecirkel kring den boken i Hornsb.kyrkan för något år sen. Riktigt bra samtal blev det.

Madicken: Har du någon god litteratur att läsa vid brasan?

Bloggblad sa...

Då får det bli en annan gång!
Ryd är ju studentområde till största delen, så det ändrar sig hela tiden efter in- och utflyttningar, så det är säkert bra.

Emelie som brukar skriva hos mig, flyttar också till Lkpg och börjar plugga...

Evas blogg sa...

Bloggblad: Ja jag kommer säkert ner fler ggr framöver. Och då lovar jag att höra av mig! Jag har skrivit en komm. hos Emelie. Nyfiken på var hon ska bo och plugga.