onsdag, juli 30, 2008

Det kunde vara värre


Det kunde varit mycket värre. Men ändå tycker jag det är jobbigt att ha lunginflammation just nu. Oavsett sjukdiagnos tror jag det är jobbigt att vara sjuk när solen gassar och man helst vill befinna sig vid sjön, eller på båten. Kanske umgås med vänner och ha det trevligt.

Jag känner mig långt ifrån trevlig just nu. Men är salig över mitt alldeles egna rum i stugan. Svalt och skönt. Där kan jag ligga och titta ut genom fönstret, se riddarsporren växa där utanför. Höra fåglarna tjattra.

Så egentligen ska jag inte klaga, det kunde varit värre.

Och på fredag fyller jag år. Köpebröd och jordgubbstårta ska jag bjuda den som kommer på.

Nu,

tänker jag återvända till min säng på landet.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Lunginflammation i den här värmen ... hua.

Ett litet för tidigt GRATTIS ifrån mig. Hoppas att du är så pass kry så du orkar fira lite i alla fall.

Vi ska iväg till Sätrabrunn på grillbuffé för idag fyller guben år.

Cecilia N sa...

Krya på dig, vännen.

Och ha det så bra på fredag och följande år.

Anonym sa...

Ja, jag haller med dig. Det kunde varit varre. Jag byter garna med dig! Men du, krya pa dig! Hoppas framtiden ger oss tillfalle att ses! (Skriver med engelskt tangentbord)

Det Mörka Hotet sa...

Men fy så fruktansvärt, lunginflammation - och på sommaren och allt!

Nej, nu hoppas jag du tar hand om dig och verkligen vilar upp dig: krya på dig ännu en gång!

Jämtlandstösen sa...

Krya på dig säger jag också. Skönt att stugan är sval och ger vila i alla fall. Men visst är det som du säger, det är inte kul att vara sjuk i värmen, även om det iofs alltid kunde varit värre.

Anonym sa...

Men kära nån, lunginflammation!!

Krya på dig snabbt nu Eva!

Och massor med stora grattiskramar i förskott!!!

mossfolk sa...

Usch, krya på dig!!!

Anonym sa...

Hoppas du kryar på dig snart. Lunginflammation är inte alls roligt!

Grattis på födelsedagen!

Kram

Anonym sa...

Nu är det fredag, så....

grattis på födelsedagen!!

mossfolk sa...

Grattis! Hoppas att du känner dig lite bättre och att dagen blir bra!

Bloggblad sa...

GRATTIS!
Till födelsedagen, alltså...

Blir påmind om att göra mina utandningsövningar när jag hör om din l-inflammation... Andas du lika lite som jag?

Anonym sa...

Å stackare, så jobbigt! Hoppas du kryar på dig snart.

Ett stort grattis på födelsedagen vill jag skicka dig!
Kramar

Evas blogg sa...

TACK TILL ER ALLA FÖR KRYA PÅ DIG / GRATTISHÄLSNING!!