fredag, mars 14, 2008

Jag har gjort det igen

"Lyckats" boka in fler saker än vad jag egentligen mäktar med. Det går så lätt att säga ja men det blir så mycket svårare att avboka.

Kvinnofrukost i morgon, i en av stans förortskyrkor. Där ska vår skrivargrupp prata om skrivande och läsa ur vår bok. Ingen annonsering (ganska vanligt när det gäller vissa kyrkor), så någon rusning lär det inte bli. Ändå måste vi vara pigga och alerta klockan nio på morgonen. Därefter måste jag skynda mig in till stan för att öppna butiken kl. 11.00, där ett nytt arbetspass väntar.

Detta program är kanske vardagsmat för många. För mig är det förknippat med utmattning, en sådan som tär på mig. Alldeles väldigt.

Trodde att jag någon gång skulle lära mig hitta balans.

10 kommentarer:

Madicken sa...

Ja, hur lätt blir det inte för mycket. Mycket är roligt och man säger ja utan att blinka och så inser man; hjälp nu blir det jobbigt.

Anonym sa...

Skynda långsamt Eva...du måste vara rädd om dig. Men eftersom det är roliga och trevliga saker du ska göra...då går det bra ska du se.

Annika sa...

Det kommer säkert att gå fint imorrn även om jag förstår att du tycker det känns som lite mkt just nu.
Hoppas att du istället kan ta det riktigt lugnt lördag eftermiddag och kväll!

Evas blogg sa...

Madicken: Exakt, det finns så mkt roligt som man säger ja till. Men även det roliga kan bli jobbigt, om det blir för mkt.

Gunnel: Tack ska du ha. Ja just nu är det lite mycket, längtar efter en dag utan något alls inbokat. Men de dagarna kommer!

Annika: Tack. Ja i morgon kväll blir det soffläge och Melodifestival!

Anonym sa...

Men snälla, ta det lugnt...
Säger jag, som...
Men i alla fall, tänk på det!
Kram

Evas blogg sa...

Marskatten: Ja, jag ska försöka! Kram

Bloggblad sa...

Jag förstår dig precis... har två saker i helgen som jag känner att jag måste bevaka för församlingsbladet... Barnbarnet ska vara här över helgen, och min hals blev alldeles sårig av stockholmskursen...

"Gode Gud, ge mig pangsjon"...

Evas blogg sa...

Bloggblad: Men både du och jag blir nog såna aktiva pansjonärer!

Vonkis sa...

Men om ni är flera som ska dit och berätta om boken är det nog ok om du avbokar dig.

Evas blogg sa...

Vonkis: Nja, i så falla skulle jag gjort det från början. Vi har redan planerat dagens program. Men nu är det gjort och det gick jättebra. Har även gjort ett pass i butiken och nu gör jag helg!!