fredag, november 09, 2007


Öppningsdag igår. Och tänk, jag fick blommor. Mina kära barndomskompisar hälsade på med en bukett rosor. Vår yngsta kom med blommor från mina föräldrar. En ungdomskompis kom med en liten krukväxt.

Tänk, vad jag än startat upp under livet (en hel del faktiskt), så har de funnits där och hejat på.En varm och stor glädje är det, att ha familj och vänner som stöttar och uppmuntrar.

Nu är jag SÅ trött. Mycket nytt att smälta, många frågor och funderingar. Det får bli en tidig kväll. I morgon väntar mer arbete.

Och ute har det blivit vinter.

"Hur har det gått"?, undrar Elisabet. Det har varit mycket lugnt. Marknadsföring - är vad som gäller den närmsta tiden.

23 kommentarer:

Jeez sa...

Grattis till öppning och en första dag!

Elisabet. sa...

Spännande! Ja,marknadsföring är säkert bra ..sånt gör mycket.
En hemsida på nätet,kanske ..-)

Kram,kram.

Vonkis sa...

Grattis och lycka till!

Det Mörka Hotet sa...

GRATTIS och Lycka Till!

Tror du behöver en Darth Vader i full mundering som går och delar ut reklamlappar på din ort!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Vad spännande! Och vad fint att du fick blommor.

Evas blogg sa...

Jeez: Tack, tack!

Elisabet: Jag vet inte riktigt hur jag ska göra än, men just nu är det så mkt annat i huvudet. Det kommer nog ideér snart.

Vonkis: Tack snälla!

Samuel: JA! Det skulle vara hur bra som helst, Darth med stor skylt vandrande runt på stan. När kommer du hit?!

Matilda: Ja det kändes varmt i hjärtat.

Lena sa...

Jag tror att du startat i rättan tid. Fler och fler börjar bli medvetna och vill välja efter sitt samvetes röst.
Nästa lördag tror jag att radioprogrammet Kombi,12-14 i P4, skulle handla om just rättvisemärkt.

Nog borde väl ÖP kunna skriva om din butik?
Fortsatt lycka till!

Dina vardagsänglar är jättefina.

Evas blogg sa...

Panter: Tack ska du ha! Ja medvetenheten ökar men jag måste hitta en kundkrets som är inne på den här linjen, behöver även läsa på mer, så jag kan argumentera på ett bra sätt. Kunskap öppnar ens ögon och minskar fördomar. Tyvärr är det många som är misstänksamma kring rättviseprodukter. Ja jag ska kolla med ÖP igen.

Annika sa...

All lycka nu!! Blommorna är verkligen fina! Förstår att det gladde ditt hjärta!

Evas blogg sa...

Annika: Tack! Ja det är härligt med vänner som stöttar.

Jämtlandstösen sa...

Ja, det värmer och det stärker att ha vänner och familj som stöttar. Det gör att man vågar satsa också. Jag tror också att marknadsföring nu behövs så att alla östersundare med omnejd får veta var det går att köpa rättvisemärkt.

Evas blogg sa...

Jämtlandstösen: Har du något tips på var jag kan marknadsföra mig? Jag har fått ett namn på ABF som jag ska ringa på måndag.

Anonym sa...

Det låter så spännande...och nu har du startat. Ett stort Grattis igen och Lycka till med allt!!

Det måste vara jätteroligt!

Jämtlandstösen sa...

Spännande med ABF. Sedan kanske du skulle kunna gå samman med de andra affärerna i gallerian och göra ett gemensamt reklamblad att dela ut om de är intresserade. Sedan kanske församlingarna häromkring kan hjälpa till på något sätt, låta dig sätta upp affischer i lokalerna och så, många som är kyrkligt aktiva är ju också intresserade av rättvisemärkt.

Evas blogg sa...

Gunnel:Tack! Det ärlite blandade känslor just nu.Tröttheten gör att jag blir aningen sårbar. Men visst känns det kul.

Jämtlandstösen: Ja ett sånt blad finns, sen står de flesta med i annonsen som är varje lördag i ÖP o LT.De är så dyra och just nu har jag inte råd med det. Ja, jag har skickat reklam för butiken till flera inom kyrkan. Men jag vet att det brukar ta tid att få nya saker förankrade. Men jag jobbar vidare.

Tankevågor sa...

Grattis till din öppning! Vad spännande det måste vara! Kan du inte lägga in mera bilder? Man blir ju så nyfiken. Ska du ha en hemsida?

Har varit och tittat här på dina tidigare inlägg och jag blev alledels matt när jag såg bilden på gården ni bodde i förut. Så otroligt vackert!
Fick en känsla av "Änglagård"

Även om du tycker att det är kalt nu med träd borta så såg man det vackra.

Lycka till nu med butiken!

Anonym sa...

Lycka till med butiken!!!!
Barbro i Uppsala

Evas blogg sa...

Londongirl: Tack! Jo det blir nog fler bilder framöver :-)
Ja det var en fin gård vi bodde på, tyvärr blev husen mer och mer slitna, totalrenovering av det mesta måste till. Vi mäktade inte det så därför sålde vi gården. Och visst var det jobbigt att flytta, en lång process. Fortfarande aningen jobbigt att se alla förändringar som sker där, samtidigt roligt, att det fixas till och blir fint.

Barbro: Tack ska du ha! Ni har ju en Världsbutik i Uppsala, borde kanske göra ett besök där.

Anonym sa...

Lycka till med allt!

Det Mörka Hotet sa...

Hm, bara du bjuder på fika/mat så dyker alltid Darth upp!


DMH/Samuel

Evas blogg sa...

Samuel: Jag tar med kaffetermosen! Kanske en bulle också :-)

Det Mörka Hotet sa...

Kaffe OCH bulle? Vi har en dejt!


DMH/Samuel

Evas blogg sa...

Samuel: Nej men hoppsan, ja då får det väl bli restaurangen bredvid då :-)