fredag, februari 21, 2020

Influencern är här igen

Jag fortsätter med ett nytt låtsas-vara-influencer-inlägg.

Hej fiiina ni!

Hoppas ni har det toppen med spännande dagar och givande möten och massor av intressant och god mat förstås.

Jag tänkte börja med att skriva om make up, ett viktigt ämne eller hur?!

Jag skulle ju ut på lokal i onsdags kväll så jag la en enkel makeup.

Jag försökte så gott det gick men ögonen var ganska svullna, så ser jag inte så bra heller, så det blev verkligen en enkel make up. Kanske inte helt perfekt, faktiskt inte alls. Jag torkade bort det mesta och körde med min (nu avlidna) mammas gamla tips...

 ..."har man läppstift så klarar man sig långt." Så sant! Märket vet jag faktiskt inte vilket det men det har en guldhylsa. Sen hamnade lite utanför läpparna men ganska snyggt ändå, visst?

Och vad skulle jag göra för spännande denna kväll? Jo jag skulle ju träffa Jill, ni vet hon med verandan. Guuud så spännande!

Ja träffa och träffa, jag satt ju en bit bort, men ändå.

Nu ska jag berätta nåt väldigt spännande för er, en gång var det en man som tyckte att jag var lik Jill. ja precis, ni läste rätt. Det är klart att jag blev smickrad, hon är ju såååå snygg.
Fast det här hände för många år sen och mannen var över 90 år och såg dåligt, men ändå.

Ha det så fint mina fina vänner. Nu ska jag korka upp vattenflaskan och ha en myzkväll vid TV:n.

Puss och kramiz.


5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Kramizzzzar till madame influencer! Supersnyggt med knallrött läppstift!

Cecilia N sa...

Tackar som frågar. Är på kurs. Så visst har jag spännande möten och god mat till hands.

Evas blogg sa...

Elisabet: Kramiz fiiiina du.

Cecilia: Ja men det låter toppen.

mossfolk sa...

Alltså läppstift med guldhylsa det är ju bara de bästa! Och ååååhhh vilket snyggt kakel i bakgrunden. Jag dööör. Var har ni köpt det??? Det skulle passa så himla bra hos oss!
Puzz och kram

Snart dags för eget filmteam -det måste ju vara liiite underhållande att se någon som försöker ta kort och sminka sig samtidigt ;)
Och jag antar att ni var på Me and Ms Rose? Blev tillfrågad om jag ville gå på den i Eskilstuna, men det kändes långt att åka en söndagskväll när det är en vanlig arbetsdag efter...

Evas blogg sa...

Mossfolk: Du har fattat grejen, guldhylsa ska det vara! Kaklet satt där när vi flyttade hit för 16 år sen och då var inte badrummet nyrenoverat, så det måste vara jättegammalt!

Filmteam, jo det vore nåt :) Precis den konserten var vi på, mycket bra! De berättade historien bakom varje låt som de sjöng/spelade, låtarna fick ett helt annat djup då.