fredag, september 22, 2017

Nya stigar i livet

Idag på morgonpromenaden tog jag en annan stig än den jag brukar. Samma skog, ändå annorlunda. 

Jag tänker på det här med att vandra nya stigar i livet, att våga sig på något nytt. Jag har vandrat än hit och än dit genom livet. Ganska stressigt. Jag har gjort många nya upptäckter och varit med om stora och små upplevelser och det har varit fint.

Nu är jag ganska trött på detta irrande och mina stigar varierar inte så mycket längre. Det känns lugnt och skönt. Jag behöver inte så många nya stigar, är ganska nöjd som det är.

Hur ser dina stigar ut?



5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tämligen enjängda :)
Jag brukar tänka på mamma som bröt upp totalt vid nästan 60 års ålder. Hur orkade hon? Var hittade hon energin?

HWIT BLOGG sa...

UNDERBAR bild!! Ja dessa stigar som leder en hit o än dit! Men ett är säkert, jag saknar min ö så oerhört mycket, varje dag. Hur ser stigen tillbaka ut tro??
Tänkvärt inlägg!
Ha nu en skön helg...
Kram från Titti

Evas blogg sa...

Elisabet: När man har hattat än hit och än dit känns det så fridfullt att vara enjängd. Tycker jag :) Ja det var sannerligen tufft gjort.

HWIT: Tack! Är det Öland som du menar? Hoppas du hittar en stig tillbaka! Tack detsamma önskar jag dig!

Hajan sa...

Jag har aldrig bytt mina stigar. Utan har följt den vanliga, som vid
dödsfall gjorde en annan vändning. Vi vandrade inte utan för våra
barn skull, kom tillsammans på våra utstakade stigar igen.
vi levde ihop, så vi firade Diamantbröllop-
Jag var 15 och han var 20 år då vi träffade varandra.
Men hur många har en sådan tur. Jisses så trötta vi var ibland på varandra.Men hurra vi gjorde rätt lycka till min lilla bloggvän
kram från Hajan 86,5 år



Evas blogg sa...

Hajan: Nu var det inte äktenskapet jag menade som olika stigar, jag har hållt mig till samma länge, länge. Men härligt att ni fick så många år tillsammans.