tisdag, november 18, 2014

Fotoutmaning dag 18

Dagens tema på Ulrikas fotoutmaning är: RUM.

 
Den översta bilden är från vårt matrum, som för dagen såg väldigt välstädat ut. Jag tycker om att sitta vid köksbordet, förmiddagsljuset (det lilla som är nu) lyser upp platsen. Jag gillar att sitta där och jobba, jag gillar att sitta där och samtala över en kopp kaffe med någon vän. Det är den bästa platsen i vår lägenhet tycker jag. Den nedre bilden är från vårt vardagsrum. Jag tycker om utsikten därifrån. Att se långt är jag van vid från tiden på landet. Från dessa fönster kan vi se över till andra sidan sjön, det ger en härlig rymd, något som är viktigt för mig.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och man kan konstatera att ni tycker om ovala eller runda bord; det gör jag med, men har inte ett enda ett :)4

Jag tycker att era hem speglar dig på ett bra sätt - här, i lägenheten, lite stramare - och på rödön vimlar det av kreativitet!

Evas blogg sa...

Elisabet: Jag älskar ovala bord, man slipper gå in i vassa kanter och så är det snyggt. Ja det är lite två världar och jag är så glad att kunna ha dem bägge två.