fredag, november 14, 2014

Fotoutmaning dag 14

Dagens tema på Ulrikas fotoutmaning är: MYSIGT.

 
Jag hittar den här gamla bilden och känner direkt: där var det mysigt. Bilden är tagen för 13 år sedan, det är från mitt lilla gårdsbageri & café, som jag drev under ett antal år när vi bodde på landet. Huset var ett gammalt timmerhus, snett och vint och lite dragigt. Men i köket var det varmt för där bakade jag. Matbröd på ekologiskt mjöl, kakor, bullar.....På bilden verkar det vara höst för jag plockade bär om höstarna som jag gjorde marmelad och vinäger av. I stora salen brann det alltid en brasa i öppna spisen de dagar jag hade öppet (varje helg). Före jul hade jag alltid julmarknad då jag även bjöd in andra utställare. Det kom mycket folk och det var hur roligt som helst. Om jag saknar det gamla huset och verksamheten? Ja, det gör jag ibland men jag skulle aldrig orka med det nu. Även om det var roligt så var det mycket jobb och liten inkomst. Jag är glad för de år jag hade där. Mycket glad.

5 kommentarer:

Hajan sa...

Oh, Ewa det låter som en gammal
romantisk roman från åre tillbaka.
Den bilden är ju mer talande än
något annan bild.
Förstår att Du saknar brasan och allt det andra. Det är ju så också att man ser allt i ett rosa skimmer, när man drömmer sig tillbaka. Jag drömmer också ibland, man glömmer avigsidorna i drömmen.
Trevlig helg Ewa

Elisabet. sa...

Synd att man inte bodde närmare då, det hade varit sååå roligt att få titta in till madame i bageriet!

mossfolk sa...

Åh det låter som ett ställe jag gärna hade besökt!

Tankevågor sa...

Ja, dit hade jag gärna velat åka och handla bröd.....har en känsla av att det måste ha varit ett ställe med mycket värme och trivsamhet.

Evas blogg sa...

Hajan: Ja det var en härlig tid men som du skriver, minnen kan vara i ett rosa skimmer. Det var väldigt arbetsamt stundvis. Men mest roligt.

Elisabet: Ja men tänk så roligt det hade varit!

Mossfolk: Det låter bra det :)

Tankevågor: Jag hoppas att det var det :)