fredag, januari 11, 2013

En färgklick i tillvaron



Det gamla knivstället har hängt med länge. Jag minns inte när och var det köptes. Kanske fanns det redan i hemmet när jag flyttade till min blivande make i huset på landet. Många är de gånger jag har tittat på stället och tänkt att vi måste köpa ett nytt. Funktionellt, javisst men med en åldrad furupatina blir ingenting snyggt.

Åren har gått och knivstället har hängt med, tills idag. Jag behöver färg i tillvaron just nu och letade bland mina servetter. Färgglada muffins kändes helt rätt att klä det gamla slitna stället med.

Om det blev snyggt kan det råda dela meningar om. Jag blev i alla fall nöjd, så även maken. Med ens fick köket en ny färgklick och jag hade vansinnigt roligt när jag fixade och trixade.

Tänk så lite det behövs för att göra en glad.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Dessutom matchar det ju knivskaften ,-)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Man blir så glad av färg och också av att göra något. Som igår när jag var en aning seg. Då började vi baka Milton och jag och oj vilken energi ett litet bak kan ge!

Tankevågor sa...

Verkligen en uppiggande färgklick och det blev ju jättefint!

Åldrad furupatina är nog bland det tråkigaste som finns i vissa lägen. Kul att du kunde få till det så fint med knivarna där.

Hajan sa...

lilla vän jag tycker det blev
jättebra, verkligen en färgklick,
det lyser upp.
Alla har fått problem med bilderna,jag har gått över till
GoogleeChrom, och nu funkar det.
mEN DET ÄR FEL SÄTT ATT NÄSTAN
TVINGA FOLK ATT BYTA,men de hör väl ihop Blogger och Google

kram/hajan

Evas blogg sa...

Elisabet: Exakt vad jag tänkte på :)

Eva: Ja visst är det härligt när man drar igång med ett kreativt projekt!

Lisbeth: Tack ska du ha! Nej furu är inget för mig, inte ens när det är nytt.

Hajan: Tack! Du också? Undrar varför de ändrar utan att meddela?!