söndag, december 09, 2012

Att minnas tillsammans


Igår kväll var vi på den årliga glöggkvällen hos några goda vänner. Ett gäng medelålders människor som har känt varandra mycket länge. Många av damerna har jag känt sedan jag var barn. Vi har minnen tillsammans, både roliga och mindre roliga.

- Minns du han som gick i klassen över oss?

- Kommer du ihåg den där affären där det fanns så många fina saker?

Så kan det låta och det känns nästan som när mamma pratar med sina väninnor. Är det ett ålderstecken att minnen börjar bli så viktiga?

Att få dela sina minnen är en gåva som jag uppskattar oerhört. Mer och mer för varje år.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, jag är helt övertygad om att det är ett ålderstecken. Och det fantastiska är ju att man kommer ihåg så mycket - när man börjar nysta - ...,-)

Evas blogg sa...

Elisabet: Ja man gör ju det. Tänk vad våra hjärnor kan :)

Hajan sa...

Det är ju underbart att kunna umgås över alla åldrar.
Jag tycer det låter underbart med
Er kväll med minnen.
kram från/hajan

Evas blogg sa...

Hajan: Ja det är fint.