tisdag, maj 08, 2012

Promenad på kyrkogården


Mina mammadagar kan innehålla lite vad som helst. Idag tog vi en promenad på stadens största kyrkogård. Mamma ville leta efter två av sina väninnor, som ligger begravda där. Den ena hade mamma en aning om var graven fanns, den hittades. Den andra hade hon ingen aning om. Jag och min yngsta dotter sprang kors och tvärs runt den enorma kyrkogården, jag fann många gravar vars sten vittnade om människor jag kände till. Men ingen mammas väninna. Däremot träffade jag den här lilla sötnosen. Hen följde mig en stund och vi snackade lite eller, jag snackade och hen lyssnade (det är jag nästan säker på). Jag hade ingen som helst aning om vilken sorts fågel jag pratade med, nu vet jag att det är en bofink.

Till slut orkade inte mamma leta längre. Vi åkte till ett café och drack kaffe istället.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Hör med förvaltningen till en annan gång. De har säkert koll.

Evas blogg sa...

Cecilia: Ja jag tänkte på det jag också.