lördag, januari 28, 2012

Skidåkning




Utsikt ifrån skidstation i Östersund.


Förutom när det gäller skidåkning är jag definitivt ingen sportfantast. Men skidåkning är jag uppvuxen med, det åktes hej vilt när jag var barn. Nu för tiden åker jag mycket sällan skidor men följer gärna tävlingar. När nu SM avgörs här under fyra dagar kan jag inte låta bli att vara på plats. Idag var det både härligt väder 0ch härlig stämning. Och massor med snö.


Dagens vinnartrio.



Charlotte Kalla är i en klass för sig. Som hon flyger fram!


I morgon väntar sprint, damer och herrar.

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Det måste vara roligt att vara mitt i händelsernas centrum. :-)

Annars tycker jag att just alla typer av skidåkning, på längden och utför och skidskytte är riktigt bra TV-sporter. Det görs sig bra på TV på något vis.

Evas blogg sa...

Tankevågor: Mycket roligt! :) Håller med dig. Jättespännande att se på.