torsdag, oktober 27, 2011

När vi alltid har mobilen på, när vi alltid svarar i den när det ringer, det gör att vi ständigt blir avbrutna i det som finns just i den stunden. Det kan vara mitt under ett samtal med någon annan, ett möte mellan människor som blir avbrutet. Det kan vara under en promenad, allt det vackra försvinner då vi istället fokuserar på samtalet.

Kan det vara bra det här? Att ständigt avbryta i det som är?

Själv blir jag ibland frustrerad över människor som alltid måste finnas tillgängliga. Som alltid svarar i sina telefoner och det möte vi just har blir avbrutet. Det blir inget lugn i samtalet.

Är det nödvändigt att alltid svara när någon ringer?

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag håller med - men känner mig som en syndare. Ska verkligen försöka lära mig av med den dåliga vanan!

Evas blogg sa...

Gunilla: Ibland gör man saker utan att tänka på det, t ex gör jag det. Men sen när man börjar fundera över sina gärningar så kommer man på en och annan sak som man kanske kan ändra på.

Vonkis sa...

Det är otroligt skönt att inte svara i telefonen mellan varven. Ibland sätter jag inte ens på telefonen på en hel dag. Rekommenderas varmt.

Evas blogg sa...

Vonkis: Så klok du är!!