onsdag, september 14, 2011






Jag är barnsligt lycklig över min nya digitala systemkamera. Har väntat så länge. Jag minns min första systemkamera, den fick jag av min pappa när jag fyllde 20 år. Med kameran följde både zoom- och teleobjektiv. Jag bar med mig utrustningen var jag än gick och var jag än reste. Bilderna blev bra och pappa han berömde mig för varje lyckad bild. Han hade själv fotograferat mycket i sin ungdom och han tyckte om att vi delade detta intresse.


Nu ligger min gamla systemkamera i ett skåp, den är inte aktuell längre. Den digitala världen har tagit över och det är gott så. Men aldrig att jag gör mig av med den gamla kameran. Den får ligga där som ett minne av många fina stunder och ett minne av den man som uppmuntrade mig till att fotografera. Och jag är helt säker på att han skulle gilla min nya kamera. "Fina grejer det där", tror jag att han skulle säga.


Genom linsens öga kan man upptäcka nya världar och jag fortsätter mina upptäcktsresor. Nära och långt bort.

2 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, Eva det är som om en ny värld finns att upptäckas. Vad fin bilden är på din blogg. Den kan jag sitta och titta på och drömma mig bort från vårt platta älvland.

Evas blogg sa...

Granne med..: Ja det är så spännande! Tack! Det är Sylmassivet.