lördag, april 30, 2011

Liten reseskildring från närområdet



Vi har haft några fantastiska veckor. Barnen hemma på besök. Vädret har bjudit på sommaraning. Värme och gemenskap, finns det något bättre? Jag bjuder nu på en liten bildlig sammanfattning av två härliga vårveckor.




Fjällhalsen i Bydalsfjällen, helgen före påsk.





Påskafton på Fjällhalsens restaurang. Sara njöt av utsikten och värmen.





Elin och Gustav på samma restaurang.



Arbetsdagar vid skogsbrynet (ja några arbetade :)




De som var mest flitiga det var sorkarna. Överallt dök de upp.



Annandag påsk - kyrkans påskupprop mot alla utförsäkrade. En fin stund i kyrkan innan Elin och Gustavs åkte tillbaka till Götet.




Utflyktsdag till Södra Storsjöbygden.




I Hoverberg gick det lamadjur på en villatomt.



Vid Hara brygga vi åt mina hembakade hallonmuffins.




På Rödön plockade vi både blå- och vitsippor.





Härbresdörren stod öppen för alla som ville hälsa på.




Och penséerna planterades i sin balja. Stenröset, till vänter på bilden, är uppsnyggat. Ett gediget arbete, som alla tre barnen har jobbat med.

Så här tidigt har vi aldrig börjat med utomhussysslorna vid skogsbrynet förr. Det pirrar av arbetsglädje i kroppen. Jag känner mig som en kalv som släppts ut på grönbete efter en lång, instängd vinter. Nu hoppas jag att sorkfebern inte biter på mig, för nog har jag inandats ångor av deras spillning allt. Glömde att man ska ha munskydd på när man krattar.

Maken har flyttat ut till skogsbrynet och Sara har ikväll åkt tillbaka till Linköping. Nu sitter jag här och inser hur tomt det blev med ens. Jag har städat bort påsken, för nu är den definitivt över.

9 kommentarer:

Elisabet. sa...

En härlig bildserie och lite som att ha fått titta in .., eller upp ,-)

Evas blogg sa...

Elisabet: Fint det :)

Anonym sa...

Jag ser mys och ljus!

Bloggblad sa...

Vilka vyer! Jag gläder mig åt din fina påsk - min var helt okej bortsett från förkylningen som gjorde att jag slapp ta tag i vårstädning av trädgården... Men jag fick tid att skriva några nya sångtexter!

Evas blogg sa...

Carina: Då ser du helt rätt :)

Bloggblad: Förkylning är aldrig roligt men det låter ändå som den förde något gott och kreativt med sig.

Christina sa...

En underbar bildkavalkad - vår!

Evas blogg sa...

Christina: Tack! Ja vårbilder gör en glad :)

Det Mörka Hotet sa...

Ja, jag kan enbart hålla med: riktigt fina bilder!

Evas blogg sa...

DMH: Tack ska du ha!