fredag, mars 25, 2011

Innan start

Årets Amundsen race har startat, jag var ute på isen i förmiddags och tittade på den. 40 mil ska nu hundar och hundförare avverka i hård blåst. Ett tufft jobb väntar. Hundarna var ivriga att komma iväg. När de väl var igång hände några "missöden", en hund lyckades slita sig och drog vidare på egen hand. Ett ekipage välte. Inte lätt när så många ska iväg samtidigt. Och trots att isvinden ven omkring mig där jag stod, så kände jag en slags lycka. Så mycket kraft och vilja som fanns där på isen just då.

2 kommentarer:

Granne med potatisodlaren sa...

Häftiga bilder. Jag lyssnade till din kloka dotter på P1. Hon är mycket klok.

Evas blogg sa...

Granne: det var så roligt att stå där på isen och kolla in gänget som stod där och så ivrigt väntade på att få komma iväg. Ja visst är hon!