lördag, december 11, 2010

"Våra bästa tips"

Mina mamma prenumererar på Året Runt och jag tycker det är ganska kul att läsa den tidningen. Rejäl på något vis. Rubriken på en av tidningens sidor heter "Våra bästa tips", där läsarna får tipsa om fiffiga saker de vill dela med sig av.

Nu låtsas jag att detta är just den sidan och tipsar om en present att ta med vid någon av decembers alla begivenheter. Ta en gammal glasburk, lägg lite jord i botten och stoppa ner en hyacint. Täck runt om med mossa och stoppa därefter ner diverse växter från naturens rika flora, t ex rönnbär och lingonris. Klistra ett fint band runt burken.

Kostnad: 10 kronor.

Nu tar jag med mig denna hyacint till kvällens glöggfest. Och gillar de inte arrangemanget så lär de säkert byta ut glasburken när vi har gått hem. Men tanken var god i alla fall.

8 kommentarer:

Cecilia N sa...

Himla söt!

Evas blogg sa...

Cecilia: Men så roligt att du tycker det! Väldigt enkel skulle man kunna säga.

Elisabet. sa...

Jättefin! Är det inte så att det enkla ofta är det bästa ...?

Tankevågor sa...

Jättefin! Klart att man uppskattar en sån fin present. :-)

Elisabet. sa...

Men ..., var tog den vägen .., sången?

Evas blogg sa...

Elisabet: Tack! Jo det tycker jag också.

Londongirl: Tack ska du ha!

Elisabet: Det blev en liten ändring :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag skulle ha blivit jätteglad för din burk!

Evas blogg sa...

Evas: Härligt att höra!