onsdag, december 22, 2010

Väntan



Dagarna är kyliga just nu. Mycket kyliga. Inom mig infinner sig väntan. Flera sådana. Jag väntar just nu på vår yngsta som sitter i en bil, på väg från Linköping och hit. Jag läser om trafikkaoset efter vägarna och orosmagen pirrar lite. Igår väntade jag på vår äldsta, som satt fast på ett försenat tåg. Mitt i natten kom hon hit och vi satt uppe och pratade om livet.


Kylan gör att jag känner mig instängd, en slags ofrihet. Jag väntar på mildare väder och ljusare dagar. Och jag väntar på morgondagen, då vi alla är samlade till julgrötskväll.


Idag är det ingen fånga-dagen. Idag är det väntan.


Väntar du på något?

7 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

I väntans tider - jag väntar på en kraftig temperaturhöjning från minus 32 till närmare nollgradigt.
Håller med dig om instängdkänslan när det är midvinternattkyligt.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Väntar också på värmen, Eva. Jag blir alldeles förlamad av denna kyla. Bara huttrar och kryper ihop.

Cecilia N sa...

Jag slutade vänta kl 20 i 4 i morse. Jag skulle enligt tidtabellen slutat vänta kl 22.55 ...

Elisabet. sa...

Nej, egentligen inte.

Det mesta är färdigt. pv kokar knäck - andra svängen i dag - paketen ligger packade ., maten likaså.

Det blir nog bra. Men nu är jag trött.

Evas blogg sa...

Gunnar: Ja nu är det bister här i Jämtland. Mycket bistert. -30 just nu.

Eva: Ja man kommer av sig lite vill inte sticka ut näsan ens. Tur man har en varm lägenhet och massor av ljus.

Cecilia: Men jösses, var skulle du då?!

Elisabet: Sov så gott! Åker ni i morgon? Ta det lugnt på vägarna!

Cecilia N sa...

Jag skulle ingenstans, men sonen reste hem.

Evas blogg sa...

Cecilia: Aha.