fredag, september 17, 2010

Vill inte

Nej jag vill inte. Vill inte åka på solsemester. Men maken vill eller funderar i alla fall på om han vill. Är jag tråkig? Kalla det vad du vill men jag är less på solsemestrar.
Ligga på en strand - tråkigt.
Bada-gillar inte.
Värme-gör mig svettig och irriterad.

Frågan är: ska jag vara bussig med maken och följa med eller övertala honom om att det finns andra resor som vi hellre kan lägga pengarna på?

Fast han vill ju åka nu, för att orka med vintern.

Hur jag än vänder och vrider på det hela så blir det fel.

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men kan han inte åka själv då?

Det skulle jag göra.

Man behöver ju inte göra allting tillsammans.

S o F sa...

Instämmer med Elisabet.

Han kan åka själv, med en kompis eller kanske någon annan familjemedlem - det kan ju bli hur bra som helst, och du blir också nöjd.

cruella sa...

Ååååh, men åk till Nice! Där är det varmt och skönt och vackert och fullt med roligheter att ta sig för - underbara Matisse- och Chagallmuseer och en liten bit bort i Antibes finns Picasso - och god mat att äta och härligt rosévin att dricka. Vattnet är varmt och på stranden finns bara runda stenar:-) Kan det bli bättre?

Sy ihop resan själv med Ryanair och hotell eller lägenhet.

Elisabet. sa...

Men det låter ju helt perfekt, Eva! Min f.d. arbetskamrat var där i somras och var l y r i s k!

Madicken sa...

Men, kära nån - inte behöver man ligga i solen oh badet hela tiden. Det går ju att kombinera på de flesta ställen..ena dagen bad och nästa, utflykt till spännande ställen. Så gör vi - inte vill man ligga på playan hela tiden, då blir man galen..

Anonym sa...

Kom hit, vi slänger av maken på en strand och hittar på massor av bus under tiden där det är strandfritt.

Sara sa...

eller så kan han ta mig med istället för dig! ;)

Evas blogg sa...

Elisabet: Nej det vill han då rakt inte. Han vill att vi ska åka.

SoF: Ja det borde han kunna men han vill inte.

Cruella: Ja det lät ju som en helt underbar resa. Men vi hade pratat om en sista minuten direkt härifrån Frösön. Enkelt och snabbt. Ingen planering, bara åka. Och jag ville det, för en månad sen, nu vill jag bara mysa här hemma. Men tack för tipset! Kanske en annan gång.

Elisabet: Ja det låter underbart. Men en annan gång.

Madicken: Nej det behöver man inte men jag blir så däckad av värmen så det är sällan jag orkar göra nåt. Men visst, lite svalare väder så kan jag göra roliga utflykter. Men denna resa skulle vara mer en läsa-bok och bara-vara-semester. I alla fall om maken fick välja :)

Carina: Hahaha....ja det skulle vara fantastiskt! Tänk vad mycket bus vi skulle kunna hitta på :)

Sara: Ja men det skulle väl vara kul!

Sara sa...

Mycket. Förutsatt att han betalar :P

Evas blogg sa...

Sara: Ja det var ju det också :)