söndag, augusti 08, 2010

Packat och klart

Väskan är packad, för andra gången. Vår framförhållning är inte så stor och när vi idag skulle packa insåg jag att min väska blev alldeles för trång (vad kan det bero på?). Makens lilla weekendväska var, av mig, dömd på förhand. Eftersom han tidigare inte ville lyssna på det örat, såg han ganska snopen ut under förmiddagen när han började packa. Hans vandrarkängor, st 43, upptog halva väskan. Ut på byn och leta väska, hans syster lånade snällt ut en.

När jag, en stund senare, skulle stänga min väska såg jag att den hade börjat rämna i dragkedjan. Det bådade inte gott, med tanke på att jag ev. ska fylla den med en Islandströja på hemvägen. Ut på byn för att leta ännu en väska, snälla grannarna hade en mastodontväska, som jag snabbt tackade ja till.

Nu är det färdigpackat. Jag ska vattna våra blommor och andas in den ljumma augustiluften.

Island - here we come!

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ha så jättetrevligt nu Eva! Vykort emottages med största tacksamhet.Vad då ..? Glömt adressen? Nä, det duger inte!

Ejdervägen 7, 311 69 Ugglarp.

Puss och kram!

Evas blogg sa...

Elisabet: Hahaha, du är kul! Har noterat adressen så fårvi sen se vad som händer :)
Kram

Vonkis sa...

He he, dåter bekant det där med att skjuta upp packandet till sista minuten.

Ha det bäst på Island!

Anonym sa...

Ha en underbar resa!

mossfolk sa...

Så härligt med Island! Hoppas att ni har en riktigt riktigt bra resa!!!