torsdag, maj 06, 2010

Mammadag


Idag hade jag åter en mammadag. Bankbesök, där hennes ekonomi gicks igenom av en trevlig och duktig kvinna. Härligt med kompetenta och tillmötesgående människor som kan sitt jobb! Därefter gick vi och provade skor. Och bägge fann vi det vi sökte.

"Jag bjuder dig på dina skor", sa mamma. Och det fick hon göra, även om de var dyra. Ibland är givandet en glädje och just idag ville hon glädja mig.

Dagens stadstur avslutades med kaffe på Wedemarks konditori. Nu provgår jag mina nya skor och känner mig så lycklig över dem. Fotriktiga, sköna skor - det är lycka det!

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Absolut! Under mina besök i Frankrike har jag promenerat omkring i mina fotriktiga skor och jag har känt mig som pigan från landet .., ty fransyskorna (alla i storlek 34 och med getingmidjor ...) trippade omkring med högklackade pumps.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Här kommer en till Frankrikeresenär med samma upplevelse - när jag tar ett steg i mina praktiska skor trippar fransyskorna två... högklackade skor är ett minne blott för mig, jag vill kunna gå långt och länge. Så gulligt med din snälla mamma som ville göra dig glad!

Anonym sa...

Vilken fin present av din mamma! Den finaste presenten var naturligtvis din glädje!

Evas blogg sa...

Elisabet: Ja man undrar hur de kan! Fast de är antagligen vana sedan de var små.

Eva: Jag tänker också så. Fotriktiga skor gör att man kan gå mkt längre och inte får ont i fötterna. Ja visst är det härligt med snälla människor!

Carina: Ja det var nog så :)

Vonkis sa...

Det är härligt med mammadagar.