onsdag, februari 03, 2010

Vad är väl en prisutdelning på Nalen?

Ikväll skulle jag ha varit på Nalen. Aftonbladets stora bloggpris ska delas ut. Vår äldsta, som är nominerad i klassen politik/samhälle, bjöd in mig. Av olika anledningar kunde jag inte åka, vilket jag är glad för idag då dunderförkylningen slog till i natt.

Ändå kan jag inte annat än känna lite sorg över att jag inte är där.

"Röda mattan är utlagd och det vimlar av fotografer", skrev dottern för en stund sedan.

Ett sms tidigare skrev hon: "Jag sitter och förbereder ett tacktal (oavsett om hon vinner eller ej vill hon vara förberedd) och jag tänker på morfar. Visst var han på Nalen ofta när han var jazzgosse? Jag vill ta med det."

Ja hennes morfar var där på 40-talet och tänk så stolt han hade varit kväll om han levt. Oavsett om hon vunnit eller ej hade han suttit där och lett förnöjsamt.

Klockan 20.00 sänder Aftonbladet direkt från prisutdelningen, via web-TV. Och jag är lite pirrig. Min stora, lilla flicka mitt i vimlet. Jag är mycket stolt över henne och nu håller jag tummarna hårt, hårt.

Nåja, vad är väl en prisutdelning på Nalen? Det kan vara dötrist och långtråkig och alldeles....alldeles underbar!

Tyvärr så vann hon inte. Det gjorde farmor gun. Men dottern verkar ta det med ro. Och kul har hon på festen! Bra jobbat ändå, att ta sig hela vägen till Nalen.

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vi får hålla tummarna för henne .-)

Och för hennes mamma .-)

Lisalo sa...

grattis till en duktig dotter - jag läser hennes blogg med intresse -och får nya insikter.
din blogg hittade jag idag och den är ett vitt blad än så länge.
en annan mamma med vuxna barna
Eva-Lisa

Annika Estassy sa...

Hon vann en seger redan när hon blev nominerad och uppmärksammad! Förstår att du är stolt över din duktiga (och kloka) dotter.

Vonkis sa...

Synd att hon inte vann, får ta och rösta fler gånger när nästa pris ska delas ut.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Var stolt! Jag blir så glad när du tipsar om saker hon skrivit. Klok mor och klok dotter. Synd ändå att du inte var på festen, nästa gång får du allt lov att komma.

Annika sa...

Grattis till din dotter!! Precis, hon har vunnit redan genom att bli nominerad. Stort!!
Bloggalor! Wow, tänk att DET finns också...
Kram!

Madicken sa...

Din dotter skriver jättebra. Grattis till nomineringen. Hör o häpna; jag har nu besvarat awarden du skickade och sänt vidare.
;)

Evas blogg sa...

Elisabet: Tack!

Lisalo: Kul att du läser hennes blogg!!

Annika: Ja det tycker jag också att hon gjorde. Ja stolt över sina barn det är en härlig känsla!

Vonkis: Ja, nya tag nästa gång :)!

Eva: Tack! Ja jag ska försöka med det! Men det var tur att jag hade bestämt mig för att inte åka. Hade aldrig klarat av det med den förkylning som anföll mig natten mot i går.

Annika: Ja visst har hon! Ja det är lite kul med dessa galor som ploppar upp.

Madicken: Ja visst gör hon! Ja jag tackar för din fina kommentar! Kul att du nappade på den!

mossfolk sa...

Vinst eller inte, nomineringen i sig är ju helt otrolig. Vad trist att du inte kunde åka dit!

Evas blogg sa...

Mossfolk: Ja den var ju det! Ja men det kommer kanska andra tillfällen :)