onsdag, november 25, 2009

Ikväll åker vi ut på landet

Om några timmar ger vi oss av till Hara, en liten by några mil utanför stan. Där ska vi koka kaffe och duka fram vårat hembakade bröd. Jag ska läsa min novell om Märta, som är rädd för ryssen. Det blir en blandning av dikter, berättelser, vårt skrivande och sång. Därfter blir det kaffe och utlottning på entrébiljetten. Tre priser ska delas ut. Vi kommer att ha var sitt försäljningsbord med egna böcker, bilder, kort och skivor.

Jag tror det kommer att bli en bra kväll. Säkert ingen rusning. Men ändå.

Hara - here we come!


6 kommentarer:

Gunhildsblog sa...

Lycka till, det kommer säkert att bli alldeles jättetrevligt!
Kram!

Evas blogg sa...

Gunhild: Tack ska du ha!!

S o F sa...

Lycka till - låter trevligt!

Varma hälsningar!

cruella sa...

Mysigt, lycka till! Det är så himla kul när det lyser inbjudande och händer saker i gamla bygdegårdar:-)

Annika Estassy sa...

Låter som en perfekt kväll!

Evas blogg sa...

SoF: Tack ska du ha.Det blev en bra kväll men nu är jag så trött så jag är nästan lite grinig.

Cruella: Tack ska du ha! Ja det blev en fin kväll men det var i ett missionshus vi var. Första gången jag är i ett sådant hus, riktigt mysigt var det där. Men marchallerna fick vi ge upp då regnet stod som spön i backen.

Annika: Ja det blev det, fast de var lite dålig på att handla :) Trodde de skulle köpa lite julkort men de höll hårt i sina plånböcker. Dina kort är färdiga och jag ska skicka dem endera dagen.