måndag, oktober 12, 2009

Vila



Retreat kan ge vila i ens inre.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det tror jag säkert.

Jag undrar om tre till fyra månaders sjukskrivning/rehabilitering har samma verkan ...?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tror jag skulle känna så idag, men när jag var på min första retreat var det fruktansvärt att möta mig själv i tystnad. Jag kunde inte låtsas som jag annars gjorde för hela världen att jag mådde bra, ensam med mig själv tvingades jag inse hur förtvivlad jag var. Hemskt, men också nyttigt.

Annika Estassy sa...

Retreat låter som ett bra sätt att samla ihop tankarna - och känslorna.

Evas blogg sa...

Elisabet: Ja det beror ju på hur du använder din tid under rehab. Men gå ner i varv, det hinner du säkert göra.

Eva: Ja det är inte helt lätt att vara i tystnaden. Det är som om en massa känslor och tankar hinner ikapp en. Att då möta dem på egen hand, kan vara mkt jobbigt. Men nyttigt är det. Mycket.

Annika: Absolut, ett av de bättre.

Min nya blogg sa...

Har själv varit på tyst retreat under helgen, en helt fantastisk upplevelse. Men också jobbig...