måndag, augusti 10, 2009

En ny tur, på ett annat fjäll..

...blir det idag.Måste bara sova några timmar först. Men sömnen vill inte infinna sig, inte det minsta. Ögonen vill inte blunda. När jag ledsnat på att stirra ut i ett mörkt rum klivet jag upp och sätter mig vid datorn en stund. Funderar över hur jag ska orka med morgondagen.

Borde sova. Är¨för övertrött och det blir tilt i hjärnan.

Ikväll var jag för trött. Kände mig inte trevlig när jag satt på vårt möte med skrivarvännerna. Bjäbbig kände jag mig. Illa. Ska man tacka nej till möten när man är för trött? För att inte utsätta andra för ens bjäbbighet?

Eller ska man be om ursäkt?

Jag tycker illa om mig själv när jag bjäbbar. Det är inte bra. Jag vill kunna glädjas med andra, jag vill bli glad när vi har roliga saker framför oss. Men när jag är övertrött då ser jag hindren, inte möjligheterna. Känner mina begränsningar och har svårt att framföra dem.

Nu....

borde jag verkligen sova, innan det blir ännu mer svammel.

En lång dag väntar i morgon.

Jag får nog ta en promenad på fjället och fundera över hur hjärnan fungerar vid övertrötthet.

Eller så bara går jag där, i tystnaden.

Inte ett ord.

Bara snälla tankar.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Sömnlösa nätter... Känner igen det så väl. Verkar komma med åldern. Jag brukar förvarna folk jag sedan träffar så att de vet varför jag kanske inte är mitt vanlig jag. Man orkar ju inte vara glad jämt, lite bjäbb blir det ju...

Evas blogg sa...

Nej jag orkar inte heller vara glad jämt. När jag är trött blir jag vresig och borde egentligen inte träffa andra människor då.