söndag, maj 11, 2008

Läste nyss om vad Bloggblad tycker om TV-programmet psalmtoppen. Och jag kan hålla med henne. Efter ett program fick jag nog. Pinsamt dålig programledare (sorry Elin, du var bättre som Grynet). Jag tycker om många av våra psalmer, gärna de av nyare karaktär. Det finns en mängd vackra psalmer och då menar jag psalmer, inte alla ickepsalmer som sjöngs i programmet. Missvisande reklam kallar jag det.

Det känns nästan som om många icke-kyrkliga fått "vatten på kvarn", för töntstämpeln låg tung över programmet Psalmtoppen.

Så tycker jag.

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Nu som först har jag hittat hit. Och jag som var så glad över att de skulle lyfta fram psalmer, är besviken. Ska på psalmskrivarträff nästa vecka - intressant att höra vad de andra i gruppen + "experterna" tycker.

En av artisterna hade i tidningarna talat om att han inte alls tror på Gud eller gillar psalmer - men han blev bara inbokad av sin agent.... Nog tycker jag att de kunde välja artister med lite mer omsorg... Själv nekade jag till för många år sen att kompa en grupp damer som skulle sjunga sitt partis kampsånger på torget - jag vägrar göra det som strider mot mina uppfattningar. Inte ens mot pengar.