lördag, januari 12, 2008

Tidig morgon i vinterland. Minus fem och nyplogade gator. Kaffebryggaren puttrar och tidningen väntar på att få läsas.

Jag förbereder en ny dag i mitt liv. En dag då jag ska arbeta i butiken sedan äta middag hos vänner.


Det är planerna för dagen.


Uppgradering kl. 01.03

Nyss hemkommen från middagen i en by någon mil utanför stan. Snön vräker ner och har så gjort hela kvällen. Jag är mycket tacksam över att jag slapp köra hem. Ingen plogbil i sikte och få bilar ute.

Nu är det vinter och bilen den slinter!!

13 kommentarer:

UllaMona sa...

Tänk va härligt det är, att det är Vinterland och inte Slaskland ..;-)
Ha en jättebra dag.

mossfolk sa...

Vinterland lät väldigt trevligt. Här är fem plusgrader och ösregn. Men ganska mysigt inne :)
Hoppas att det blir en bra dag i affären!

Cecilia N sa...

Nyplogade gator ... sånt hålls de inte med i min stad. Oavsett om det har snöat eller inte.

Däremot kan det hända att de då och då grusar på blankisen som blir när snön regnar bort.

Man ska antagligen vara glad för det lilla.

(Och nej, nån ny snö har vi inte sett till sen den förra försvann.)

Annika sa...

NJUT! Jag är så avis så det inte är sant. Skulle kunna ta ett skutt genom datorn och hamna hemma hos dig nu om det gick!
Låter som en jätteskön dag du har!
Sol och ca 12 grader varmt hos oss...

Anonym sa...

Tur ni har som har snö...här har det regnat ända sen i morse och gräsmattorna lyser gröna. Det vill inte jag.

Vi ska också gå bort och äta god mat...nämligen hem till mamma som har som tradition att bjuda mig och min storebror med familj när det är dags att städa undan julen. De små får som uppgift att plocka bort tomtar och sånt och släcka adventsstakarna. God mat och säkert något gott till kaffet blir det också. Det brukar vara trivsamt.

Vonkis sa...

Här regnar det mest, men igår stack solen fram en liten liten stund!

Evas blogg sa...

Ullamona: Tack detsamma! OCH GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! Visst har det varit en vacker vinterdag?!

Mossfolk: Tack, det har varit en mkt bra dag. Låter inget vidare med ösregn.

Cecilia: Låter inget vidare, vare sig med oplogade vägar eller ishalka.

Annika: 12 grader varmt! Här är det minus sju just nu. Det har varit en vacker dag. Hoppa över hit du :-)!

Gunnel: Visst är det härligt att bli bjuden på middag?! Mindre härligt med gröna gräsmattor i januari. Jag har ju på senaste året blivit en vintermänniska (vet inte hur det gick till). Nu vill jag ha vinter när det är vinter. Så då passar det bra att bo i den här delen av landet, i alla fall i år då vi har vinter.

Vonkis: Oj vad det regnar hos alla!

Lena sa...

Så skönt det låter. Jag kan på något sätt höra hur snön dämpar alla ljud. Hoppas att dagen och kvällen blir lika trevlig som det låter.

Bloggblad sa...

Bara för att du glömmer pinga ibland kommer jag hit så sällan... inte meningen. Snygg och fräsch layout!

Tur att inte jag skulle jobba idag, jag försov mig till 11...

Evas blogg sa...

Panter: Ja nu är det nästan snökaos här och visst blir det mkt tystare. Tack, kvällen var mkt trevlig och maten så god. Så fick jag gosa med en hundvalp hela kvällen :-)!

Bloggblad: Ja jag vet, jag glömmer alltid!!! Tack ska du ha, blått är vinter för mig. I morgon blir det sovmorgon här också (med tanke på hur mkt kl. är nu!).

UllaMona sa...

Om du inte vaknat ännu, kan jag tala om för dig att kl 09.57 är det en strålande vinterdag...-3 gr och solen lyser....Härligt!

Elisabet. sa...

Och här är det gröna gräsmattor och i Kåseberga blommar Vintergäck ..-)

Cecilia N sa...

Och vi fick så pass med snö igårkväll att de t o m skottade vår gata!